Narrow your search

Library

KU Leuven (234)

Arteveldehogeschool (23)

Odisee (14)

UCLL (13)

UGent (12)

KBR (11)

Thomas More Kempen (11)

VIVES (11)

UAntwerpen (9)

Hogeschool Gent (8)

More...

Resource type

dissertation (184)

book (81)

film (3)

digital (2)


Language

Dutch (161)

English (82)

Undetermined (25)

French (2)


Year
From To Submit

2023 (2)

2022 (10)

2021 (14)

2020 (7)

2019 (21)

More...
Listing 1 - 10 of 270 << page
of 27
>>
Sort by

Film
MILE 2003 - Hasselt
Author:
Year: 2003 Publisher: Leuven KU Leuven. Audiovisuele dienst [prod., real., dist.]

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Film
MILE 2001 - Diest
Author:
Year: 2001 Publisher: Leuven KU Leuven. Audiovisuele dienst [prod., real., dist.]

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Film
MILE 2001
Author:
Year: 2002 Publisher: Leuven KU Leuven. Audiovisuele dienst [prod., real., dist.]

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Words and worlds : modelling verbal descriptions of situations
Author:
ISBN: 9087909381 Year: 2009 Publisher: Rotterdam ; Boston ; Taipei : Sense Publishers,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In this book, the reader is invited to enter a strange world in which you can tell the age of the captain by counting the animals on his ship, where runners do not get tired, and where water gets hotter when you add it to other water. It is the world of a curious genre, known as "word problems" or "story problems". It originated in the ancient civilizations of Egypt, China, and India, and is the subject of daily rituals among students and teachers in mathematics classrooms all around the world. An international group of scholars with a shared interest in this phenomenon explore multiple aspects of this world from multiple perspectives. These discussions take us deep into philosophical issues of the relationships between words, mathematical systems, and the physical and social worlds we all inhabit. Empirical investigations are reported that throw light on how students and their teachers experience and interpret this activity, raising profound questions about the nature and purposes of mathematics teaching/learning in general and how it could be improved.


Book
Mathematics education as a proving-ground for information-processing theories
Authors: ---
Year: 1990 Publisher: Oxford: Pergamon,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
The conceptual change approach to mathematics learning and teaching
Authors: ---
Year: 2004 Publisher: Amsterdam: Elsevier,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Tweede peiling wiskunde en lezen in het basisonderwijs.
Authors: ---
Year: 2010 Publisher: Brussel Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met deze tweede peiling wiskunde in het basisonderwijs wordt in kaart gebracht in welke mate de leerlingen in het laatste jaar van het basisonderwijs de eindtermen wiskunde beheersen. Bij de eerste peiling in het basisonderwijs in 2002 werd reeds een groot aantal eindtermen wiskunde gepeild. Via deze herha¬lingspeiling uit 2009 kan een interessante vergelijking gemaakt worden met de resultaten van de eerste peiling. Deze brochure geeft een heldere kijk op het wat en waarom van peilingen en de procedures die worden gehanteerd. Naast de cijfermatige resultaten van de peiling uit 2009 biedt de brochure een inhoudelijke analyse van die resultaten. Dit vormt de voedingsbodem voor een boeiende discussie over de kwaliteit van het wiskundeonderwijs tot 14 jaar.

Keywords


Book
Naar een nieuwe reken/wiskundedidactiek voor de basisschool en de basiseducatie. 1 : Achtergronden.
Authors: ---
ISBN: 9033434326 9789033434327 Year: 1995 Publisher: Leuven Acco


Book
Naar een nieuwe reken/wiskundedidactiek voor de basisschool en de basiseducatie. 3 : Verder bouwen aan gecijferdheid.
Authors: ---
ISBN: 9033434342 9789033434341 Year: 1995 Publisher: Leuven Acco

Listing 1 - 10 of 270 << page
of 27
>>
Sort by